دانلود آهنگ فوق العاده زیبا و شنیدنی و خاطره انگیز ای یار نازنینم با صدای مرحوم جهان
نوشته شده توسط : N@r!m@n

برای امروز

آهنگ فوق العاده زیبا و شنیدنی و خاطره انگیز ای یار نازنینم با صدای مرحوم جهان رو آماده کردم

به همراه تصاویری از مراسم یادبود در شیراز و مزارش در لس آنجلس

و مروری گذرا بر زندگی نامه

پیشنهاد میکنم این آهنگ رو به هیچ وجه از دست ندین

((دانلود در ادامه))

 







دانـلــود / Download


دوستان اگر آهنگ خاصی رو مد نظر داشتین از طریق ارتباط با من یا آی دی
bia23da@yahoo.com
مطرح کنید تا در اسرع وقت قرار داده بشه



تصاویری از مراسم یادبود مرحوم جهان در شیراز






 

عکسی از مزار جهان در لس آنجلس

 




مروری گذرا بر زندگی جهان قشقائی

22 فروردین سال 89 جهان قشقایی خواننده مطرح پاپ درشهر لس آنجلس به علت حمله قلبی در سن ۵۴ سالگی درگذشت .

 جهان مرداد  1334 در شیراز متولد شد وتا پایان تحصیلات متوسطه در این شهر به سر می برد . پس از آن برای ادمه تحصیلات در رشته مهندسی معماری به تهران رفت . وی در سال 61 برای ادامه زندگی به کانادا مهاجرت کرد . جهان پس از چند سال برای کار حرفه ای موسیقی به امریکا عزیمت نمود . وی کار خوانندگی را در کاباره تهران در سال ١٣۶٨آغاز کرد . نخستین آلبوم وی از طریق شرکت پارس ویدئو در سال ١٣٧١ منتشر گردید . طی این سالها 8 آلبوم به نامهای : شهر عشق – به یاد بزرگان – طلوع فردا – خبر تازه – از دست عشق – سرگذشت – پرنده و پرواز – لحظه های عاشقی ، با صدای وی منتشر گردید .

جهان سال 82 و پس از حادثه زلزله بم برای نخستین بار پس از سالها اقامت در خارج از کشور به ایران آمد و ابتدا به شهر بم رفت و سپس به شهر خود شیراز قدم گذاشت . وی همچنین در آن سفر در تهران و درانجمن هنرمندان چند قطعه را به صورت زنده برای هنرمندانی که در آن برنامه حضور داشتند اجرا نمود . جهان همچنین پارسال نیز سفری به ایران داشت که بر اثر یک  سری مشکلات که برای خروج وی از کشور بوجود آوردند مجبور شد چند ماهی در کشور بماند .

 وی در چند آلبوم اخیر خود همکاری تنگاتنگی با هنرمندان داخلی داشت و آلبوم لحظه های عاشقی که آخرین اثر منتشر شده وی تا به امروز می باشد توسط شاهین خسرو آبادی ساخته و تنظیم شده بود . جهان برای آخرین آلبوم خود 21قطعه را با همکاری هنرمندان مختلفی  آماده کرده بود و قراربود این مجموعه تا دو ماه آینده منتشر شود . قرار است این آلبوم با 12 قطعه نهایی  با نام احتمالی یادگاری به زودی وارد بازار گردد که در آن چند قطعه بازخوانی آثار معروف نیز گنجانده شده است .

همچنین سه قطعه منتشر نشده از آلبوم قبلی وی باقی مانده که به همراه ٨ کار دیگر که از آلبوم آخر باقی می ماند در قالب یک آلبوم سال آینده وارد بازار خواهد شد . این خوانده خوش صدا در روز آخر زندگی خود در حال تدارک کلیپی برای یکی از کارهای جدید خود بوده است . قرار بر این بود که 8 کلیپ برای آلبوم تازه ضبط شود .  همچنین لازم به ذکر است که دو کلیپ پخش نشده هم از وی موجود است که پس از تدوین نهایی پخش خواهند شد .

وی قصد داشت درآمد حاصل از فروش آلبوم تازه خود را به آسایشگاه معلولین کهریزک اهدا نماید .

 جهان جزو آن دسته از خواننده های لس انجلسی بود که با موسیقی سنتی آشنایی کامل داشت و با توجه به صدای توانایی که داشت در زمینه خوانندگی به موفقیتهای خوبی دست یافته بود .وی جزو هنرمندانی بود  که تن به ابتذال موجود درلس آنجلس نداد و کارهای وی مورد توجه علاقمندان قرار گرفت . به گفته مدیر شرکت ترانه آلبومهای این خواننده جزو پرفروش ترین کارهای خارج از کشور محسوب می شدند .

وی جزو هنرمندان سالمی محسوب می شد که در زندگی شخصی خود هم مسائل اخلاقی را به خوبی رعایت می کرد و به دور از مواد مخدر ، الکل و شب زنده داریهای مرسوم بود و حتی سیگار هم مصرف نمی کرد .

از جمله بهترین قطعات اجرا شده توسط جهان می توان به نگاه کن ( نگاه کن که غم درون دیده ام چگونه قطره قطره آب می شود ) با شعری از فروغ فرخزاد اشاره کرد . همچنین از دیگر آثار مشهور وی ( دوسه شبه که چشمام به دره ) – ( حس می کنم ) ، ( ساغرم شکسته ساقی ) ، ( دارا و سارا ) و  ... می توان اشاره کرد .

جهان از همسر اول خود صاحب پسری ٢٠ ساله به نام سینا می باشد . وی همچنین از ازدواج دوم خود گرچه فرزندی نداشت ولی دو فرزند همسرش با وی زندگی می کردند . جهان 6 برادر داشت که یکی از آنها در جنگ تحمیلی به شهادت رسیده بود .

 یادش گرامی ...


------------------------------------------------------------------------------

مراسم خاکسپاری جهان در لس آنجلس با حضور جمعی ازهنرمندان برگزار شد . این مراسم به طور مستقیم از ۵ شبکه تلویزیونی فارسی پخش گردید .

 



------------------------------------------------------------------------------

خاطره ای از دکتر خزعلی به یاد جهان

------------------

سال ها پیش - دوران خاتمی - عازم دبی بودم، یکی از دوستان پاکت نامه ای داد تا برای دوستش "جهان" به دبی ببرم، در دبی با جهان تماس گرفتم و قرار شد او را در لابی هتل شرایتون - محل اقامت او- ملاقات کنم، پس از چاق سلامتی و تحویل امانتی، ضمن صرف چای از او پرسیم چه می کند؟ و او گفت: می خوانم  من نیز بی خبر از همه جا،فکر کردم با من شوخی می کند، پرسیدم: چه می خوانید؟  متوجه منظور من شد و برای اصلاح گفت: من خواننده هستم، دعوت کرد که شب به مراسم کنسرتش بروم، عذر خواستم، اما بحث ما در باره مسائل سیاسی، مذهبی و اجتماعی دو ساعتی به درازا کشید و باقی بحث به وعده ناهار در رستورانی موکول شد، می گفت: بیست و چند سال است به ایران نیامده ام، قرار شد استعلام کنم اگر مشکلی ندارد، به ایران بیاید، پس از استعلام، دیدیم از نظر جمهوری اسلامی هیچ منعی برای او نیست، او به ایران آمد و در موسسه حیان هم میزبان او بودیم، اما خواستیم برای او کنسرتی در مدح مولی الموحدین علی علیه السلام بگذاریم ، علی رغم این که در تمام فرم ها از نام شناسنامه ای او استفاده کردیم، اما ارشاد به بهانه های واهی مجوز نداد، سفر او مصادف شد با زلزله بم، جهان به بم رفت و مایل بود به نفع زلزله زدگان بم برنامه اجرا کند که نشد!  امروزجهان در میان ما نیست اما صدای گرم و دلنشین او جاودان است.


روحش شاد و یادش گرامی



:: موضوعات مرتبط: موزيك , تصاوير , دانستني ها , ,
:: برچسب‌ها: جهان , غلام عباس قشقائی , بیوگرافی , تدفین , ,
:: بازدید از این مطلب : 3993
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 12 مهر 1392 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: